Voor leidinggevenden

Natuurlijk heb je het beste met je medewerkers voor. Alleen begrijp je niet waarom een van je medewerkers de ene dag meer kan dan de andere dag. Dat diegene regelmatig afwezig is of steeds vaker wat steken laat vallen tijdens zijn werkzaamheden. 

Je hebt al een paar keer geprobeerd met je medewerker te praten, dat gaf geen resultaat. Voor je het weet zit je met je medewerker in een (dreigende) conflictsituatie. Gevolg: hoger ziekteverzuim en meer uitval. Dat wil je voorkomen.

Werken met reuma kan als je weet hoe

Werken met reuma of andere chronische aandoening, kan als je weet hoe. Er is veel meer mogelijk dan je denkt. Wel vergt het vaak een andere kijk op de functie of bijbehorende taken. Dat hoeft voor de werkzaamheden van je team of organisatie niet nadelig te zijn. 

De belangrijkste investering die je als leidinggevende kunt doen, is aandacht schenken aan de relatie tussen jou en je medewerker.

Het gevolg van een prettige relatie is dat jullie beiden open kunnen zijn over de ontstane situatie. Daardoor ontstaat er veel meer ruimte om te kijken naar (nieuwe) mogelijkheden voor passend werk.  Openheid en begrip voor elkaar moet van beide kanten komen. 

Waar kan ik bij helpen?

Soms is het gewoon fijn met een buitenstaander te sparren. Waar ik bij kan helpen is:

  • Voorlichting geven over de aandoening en de consequenties daarvan voor het werk
  • Je medewerker helpen slim om te gaan met vermoeidheid, zodat hij duidelijker aan kan geven wat wel kan, wat echt niet en waar hij hulp bij nodig heeft
  • Helpen bij het zoeken naar passend werk binnen het team / organisatie. 
  • Als sparringpartner optreden bij vragen en het zoeken naar mogelijkheden 

Mijn expertise ligt vooral in onderwijs, zorg en welzijn. 

Heb je behoefte aan een sparringpartner?

Wil je eens sparren met iemand die veel ervaring heeft in werken met een chronische aandoening? Die oog heeft voor de positie van jou als leidinggevende? Bel of mail gerust of stel je vraag hieronder. Je mail beantwoord ik zo snel mogelijk, doch uiterlijk binnen 3 werkdagen.  Als je liever een belafspraak wilt, dan maken we daar een afspraak voor. 

Heb je een vraag of wil je dat ik contact met je opneem? 

Laat het hieronder weten en ik neem binnen 2 werkdagen contact met je op.